Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Joystick för tre vajrar? Valmet 305

5 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

skidkung (trådstartaren)

#1 » 00:51:29, 20-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Vi har en Valmet 305 med Quick Ålö 3301 US lastare. Den har en vajer-joystick för lastaren, dock är det tre vajrar till den? plus en spak bredvid för 3e funktionen(också vajer). En vajer för tilt upp, en vajer för tilt ned samt en vajer för lastare upp.

Men när jag söker på ny joystick då denna är ganska glapp i lederna, så finner jag bara spakar med två vajrar.
Hur kommer detta sig och var hittar jag en ny joystick för alla tre vajrarna?
skidkung
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:57:58, 12-08-2009
Maskintyp: Traktor



Turbodiesel

#2 » 01:28:38, 20-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur är de tre vajrarna kopplade till reglaget? Om vi bortser från den fjärde till extrafunktionen.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

skidkung (trådstartaren)

#3 » 09:50:02, 20-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Turbodiesel skrev:Hur är de tre vajrarna kopplade till reglaget? Om vi bortser från den fjärde till extrafunktionen.



Hej.

Det kommer upp tre vajerhöljen från golvet på höger sida om stolen. De går sedan upp till yojsticken och är kopplade med var sitt länkage. En vajer på vänster en på höger samt en vajer bak till höger. Sedan sitter inte spaken fast något mer. Jag kan ta en bild om några timmar!
skidkung
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:57:58, 12-08-2009
Maskintyp: Traktor

johaniskogen

#4 » 10:18:17, 20-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

skidkung skrev:
Turbodiesel skrev:Hur är de tre vajrarna kopplade till reglaget? Om vi bortser från den fjärde till extrafunktionen.



Hej.

Det kommer upp tre vajerhöljen från golvet på höger sida om stolen. De går sedan upp till yojsticken och är kopplade med var sitt länkage. En vajer på vänster en på höger samt en vajer bak till höger. Sedan sitter inte spaken fast något mer. Jag kan ta en bild om några timmar!


Ta gärna en bild på ventilpaketet med..
johaniskogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:10:49, 25-09-2011
Ort: strängnäs
Sverige
Maskintyp: Traktor

mathiast

#5 » 21:41:46, 20-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror det var kontak som märket hette! En väldigt spännade konstruktion med enbart dragande wire och en fjäder.
Trima har lite delar till dom bla wire
mathiast
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:33, 27-03-2010


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se