Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Patu 650 serienippel

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

databonden (trådstartaren)

#1 » 18:54:36, 08-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tänkte göra ett försök med Arbron på min patu 650 lastare. I handboken visar man att man kan koppla skördaraggregatet efter lastarens ventil. Frågan är bara vad det är för en ventil jag har på min lastare och varifrån man skulle få tag i serienippeln. Vore tacksam om någon kunnig inom området kunde upplysa om märke / modell på ventilpaket och var nippeln skall monteras på denna modellen. Bifogar en bild av gaveln, där jag antar att den skall monteras (i stället för pluggen i änden på gavlen kanske då?) Finns inga andra pluggar vad jag kan se på detta ventilpaket.

Bild
databonden
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:16:35, 21-10-2008
Ort: Närpes
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere, Ford,
Lännen C100



Turbodiesel

#2 » 19:55:14, 08-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Borde vara ett Nordhydraulic 210, kolla om du hittar någon skylt i andra änden av ventilen (där trycket kommer in).
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

liljan086

#3 » 23:41:59, 08-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Arbron är väl closen center system eller vad det heter? i alla fall min.
liljan086
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:27:36, 26-06-2011
Ort: Finspång
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra T140 & 8350, Valmet 905 & 805, Volvo Bm 650
Traktorgrävare 646

databonden (trådstartaren)

#4 » 20:47:09, 09-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svaret! Jag kom själv efter några timmars sökning fram till att det måste vara ett Rotec LSV50. Numera är det tydligen Finn-rotor som har reservdelar till dessa i den mån det alls finns mera. En kunnig reservdelskille där lovade skicka en nippel, för de fanns ännu. Nu gäller det bara att den passar!

Arbron är nog "closed center" har jag för mig att det heter, dvs. stängt system för konstanttryck, men det finns en rundpumpningsventil som drar så fort datorn får ström. Man får väl ställa om detta enligt eget system har jag för mig. Så det funkar med både och, åtminstone på min gamla från slutet på nittio-talet. Har kört den på grävlastare tidigare men tänkte nu testa så här. Tänkte att det funkar bättre med principen ut på morgonen, hem till kvällen. Maskinerna blir så frusna när man inte kör varje dag, om de skall stå i skogen. Grävlastaren med jibb är inget man vill köra längs landsväg mer än man måste. + att min gamla lännen C100 (hydrostat) är långsammare än farmor på sparken när axlar och transmision är kall. :uupps:
databonden
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:16:35, 21-10-2008
Ort: Närpes
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere, Ford,
Lännen C100


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: henrikhen och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se