Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

John Deere 2130,Hydraulik

20 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

MN

#16 » 20:22:09, 12-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

om inte så har den snart gjort sitt om du fortsätter köra...
MN
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama
MN
Fler än 500 inlägg

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

Martin.Eriksson

#17 » 21:17:52, 12-02-2018

Ner till sundsvall har du väl inte så långt. där finns de hydraulfirma som kan laga pumpen om de nu skulle vara den..
http://volvobm2654.bilddagboken.se/
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jag kör Åkerman H7C
Och diverse jordbrukare.

Turbodiesel

#18 » 08:08:31, 13-02-2018

Hydraulpumpen i fronten ger 46L/min vid 140bar & 2500rpm, den matas av transmissionspumpen vilken ska ge 27L/min vid 9,5bar & 2500rpm, ger inte transpumpen olja i rätt mängd eller om det läcker någonstans på vägen (internt i lådan t,ex) blir det problem genom att hydraulpumpen suger luft. Är lastaren inkopplad galet eller dess överströmmare feljusterad tar oljan i bufferttanken på några liter snart slut.

Styrningen är prioriterad så att den får allt tillgängligt flöde under 120bar. Den är tryckprioriterad eftersom det är ett konstanttryckssystem.

Hydraulpumpen är av en radialkolvmodell och de slits normalt inte på samma sätt som enkla kugghjulspumpar, ger den tillräckligt kall så funkar den normalt sett även 20minuter senare om den får olja efter ordning. Jag står inte i vägen för ett pumpbyte, men det finns stor risk att det är onödigt, det är ungefär en pump på tusen som är sliten, resten råkar ut för direkta haverier (lossnade backventiler) eller utvändiga läckage.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr.. Caput tuum in ano est.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskin: John-Deere

bonnen513

#19 » 08:37:36, 13-02-2018

Jag har inte kollat igenom dina trådar om detta problem men är lastaren rätt inkopplad?

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg

Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x

Gretschman (trådstartaren)

#20 » 13:43:03, 13-02-2018

Tack Turbodiesel för ditt svar.Lastaren har ju varit inkopplad på samma sätt under de år jag haft den,men även 3-punktslyften har ju samma problem.Har märkt att det läcker hydraulolja vid växelspakarna...men det är ju nästan lögn att komma åt något utan att behöva såga hål i golvet.Det var jag tvungen att göra för att komma åt att byta startmotor för några år sedan.men...jag fick dit den till slut. Ettproblemär att jag inte har nåt garage att komma in i.Idag snöar det igen såjag får lugna mig tills det avtar.Tack så hemskt mycket för alla svar jag får från dig och de övriga.Mvh/Gretschman
Gretschman
Fler än 10 inlägg

Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130

Återgå till [Traktorer] Hydraulik