Hydraulpumpen i fronten ger 46L/min vid 140bar & 2500rpm, den matas av transmissionspumpen vilken ska ge 27L/min vid 9,5bar & 2500rpm, ger inte transpumpen
olja i rätt mängd eller om det läcker någonstans på vägen (internt i lådan t,ex) blir det problem genom att hydraulpumpen suger
luft. Är lastaren inkopplad galet eller dess överströmmare feljusterad tar oljan i bufferttanken på några liter snart slut.
Styrningen är prioriterad så att den får allt tillgängligt
flöde under 120bar. Den är tryckprioriterad eftersom det är ett konstanttryckssystem.
Hydraulpumpen är av en radialkolvmodell och de slits normalt inte på samma sätt som enkla kugghjulspumpar, ger den tillräckligt kall så funkar den normalt sett även 20minuter senare om den får olja efter ordning. Jag står inte i vägen för ett pumpbyte, men det finns stor risk att det är onödigt, det är
ungefär en pump på tusen som är sliten, resten råkar ut för direkta haverier (lossnade backventiler) eller utvändiga
läckage.