Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Trepunktslyften, Nuffield, frågor å ett problem.

19 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

PeterNacka (trådstartaren)

#16 » 23:00:53, 10-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så ni menar att jag skall kunna lyfta upp hela låsmekaniken utifrån? Att inte den övre delen är gängad i den nedre som då måste lossa inifrån, inifrån pumphusets topp kåpa?

Yes, 150kg lyfter jag inte ens en lördags kväll... Å det är vad som hänger i vägen. Skall lösa sig. Får lossa på toppkåpan oxå annars.

Har en kopplingsfråga oxå... Ny tråd eller? (Annars så kan jag inte växla direkt, då kuggar dreven i lådan när jag vill växla upp eller ner. Men den kopplar ur drivningen direkt vid kopplingstryck. Har det å göra med om hydrauliken är inkopplad eller vad katten kan det bero på? Känner att den går in som den skall när jag släpper upp den).

Tack!
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.



bonnen513

#17 » 06:39:12, 11-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

fattar inte riktigt vad du menar med kopplingen?
Men det är en osynkad växellåda som rasslar en del om man inte har rätt teknik
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Daniel85

#18 » 08:57:28, 11-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag pratar om hur du får upplåst låset för armarna, så dom går att använda normalt. inte hur du skall göra för att byta skruven till låset.
Daniel85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:44:10, 15-01-2012
Ort: mittemot umeå
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ursus 1201 Turbo

PeterNacka (trådstartaren)

#19 » 22:53:03, 12-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kopplingen, handgasen gav för högt varv, missade den första dagarna. Växlar bra när den är nere på lägsta varv. En liten stöt kanske i spaken om nåt hundratal för mkt varv på handgasen. Så osynkad låda låter precis som den har.

Ang låset för armarna så var jag tvungen å fimpa bakvikten genom att ta sönder den minns jag, var nog inte nödvändigt men så vart det. Stadspojkar som jag där ingen i släkten vill ens ta i en skruv gör dumheter till å från. Säkert på väg å göra en ikväll ang en Navara å dieselpump byte, men men. Bara en kommera framåt i lösningen så får den bästa bli efter ( ibland dumma besluts) erfarenheter...

Tack supermekare!
PeterNacka
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:29:27, 18-08-2013
Ort: Öland å södra Lappland.
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Nu; MF 203 industri traktor, Dodge Durango, flera frontera, X-trail, LT 31, LT35x2, Quad runner 4x4, Yamaha bandslunga, makita 18v verktyg, osv :P
Då, Hymas 474 -75,, Hymas 467 -69.
Haft många mindre fordon och maskiner- på hjul. Ca 50 mopeder, alla trimmade så klart. De flesta söndertrimmade, he he. Men inga andra stora maskiner utom en LB Ford Cargo. En hjullastare å grävmaskin samt lastbil med tippfunktion står på önskelistan.


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se