Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Orbitrol styrning funkar ej

36 inlägg • Sida 3 av 3
Hydraulik i traktorer

Hansborg

#31 » 22:24:40, 15-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Okidoki.... nu har jag råkat ut för samma bekymmer själv, Leylands servostyrningen producerar luft i olja..
Nu har jag en extra styrventil i serie före orbitrolen, mätte trycket på en utgång där.
Trycket kommer igång sent, om än lågt.. typ 50 - 60 bar för att genast sjunka lite...
Ja kan väl säga att styrningen fungerar som trycket visar... det gick att smyga sig hem ..
Nu är det så att samma bekymmer uppkom när jag byggde dit extraventilen.. rev orbitrolen å det funkat tills nu ..
Den här gången ger jag mig på pumpen... kanske det blir en ny?? typ https://www.tractorspareparts.co.uk/ctj ... p-134.html

Har du kollat trycket från pumpen?

Nån som vet vilket tryck den kan tänkas leverera? Finns det överströmmare i pumpen?
Användarvisningsbild
Hansborg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:29, 17-04-2008
Ort: närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Valmet 8100
Atlas 1304
MF 165
Leyland 472 + Fmg731
Ford 4500



mimeck

#32 » 18:51:41, 16-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det orbitrol?

Du kanske har servo styrning? Med det menar jag att det kan vara en blandning av mekanisk styrning och hydraulisk.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Hansborg

#33 » 20:07:58, 16-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

mimeck skrev:Är det orbitrol?

Du kanske har servo styrning? Med det menar jag att det kan vara en blandning av mekanisk styrning och hydraulisk.

Ja bara oljestyrning.
Användarvisningsbild
Hansborg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:29, 17-04-2008
Ort: närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Valmet 8100
Atlas 1304
MF 165
Leyland 472 + Fmg731
Ford 4500

mimeck

#34 » 17:19:34, 17-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Missade några inlägg förut: I inlägg 32 menade jag att kanske Volvo 2200 har servostyrning
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Pekka13 (trådstartaren)

#35 » 19:29:59, 18-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hansborg skrev:Okidoki.... nu har jag råkat ut för samma bekymmer själv, Leylands servostyrningen producerar luft i olja..
Nu har jag en extra styrventil i serie före orbitrolen, mätte trycket på en utgång där.
Trycket kommer igång sent, om än lågt.. typ 50 - 60 bar för att genast sjunka lite...
Ja kan väl säga att styrningen fungerar som trycket visar... det gick att smyga sig hem ..
Nu är det så att samma bekymmer uppkom när jag byggde dit extraventilen.. rev orbitrolen å det funkat tills nu ..
Den här gången ger jag mig på pumpen... kanske det blir en ny?? typ https://www.tractorspareparts.co.uk/ctj ... p-134.html

Har du kollat trycket från pumpen?

Nån som vet vilket tryck den kan tänkas leverera? Finns det överströmmare i pumpen?


finns det möjlighet att pumpen suger luft?
Pekka13
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:50:41, 27-08-2010
Ort: Luleå
Maskintyp: Baklastare
Maskin: LM 840

Hansborg

#36 » 20:21:12, 18-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pekka13 skrev:
Hansborg skrev:Okidoki.... nu har jag råkat ut för samma bekymmer själv, Leylands servostyrningen producerar luft i olja..
Nu har jag en extra styrventil i serie före orbitrolen, mätte trycket på en utgång där.
Trycket kommer igång sent, om än lågt.. typ 50 - 60 bar för att genast sjunka lite...
Ja kan väl säga att styrningen fungerar som trycket visar... det gick att smyga sig hem ..
Nu är det så att samma bekymmer uppkom när jag byggde dit extraventilen.. rev orbitrolen å det funkat tills nu ..
Den här gången ger jag mig på pumpen... kanske det blir en ny?? typ https://www.tractorspareparts.co.uk/ctj ... p-134.html

Har du kollat trycket från pumpen?

Nån som vet vilket tryck den kan tänkas leverera? Finns det överströmmare i pumpen?


finns det möjlighet att pumpen suger luft?

Ja se det vet jag inte, men det är väl vad jag kan mistänka!
Beställt ny pump å tätningar, även till orbitrolen.. från angivet ställe.. finns inte att få tag på här i norden ser det ut som..
Borde få hem delarna på Måndag??
Användarvisningsbild
Hansborg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:29, 17-04-2008
Ort: närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Valmet 8100
Atlas 1304
MF 165
Leyland 472 + Fmg731
Ford 4500


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se