Munlund skrev: .... Dock är jag rätt säker på att pumpen funkar bra eftersom både trepunkt och
uttag till tippkärra ger bra kraft till dessa hydraulkolvar. Men eftersom det tydligen finns två pumpar så kanske det är 'den andra' (vilken det nu är?) som ger
tryck till dp.
Oftast benämns den pumpen som sitter på transmissionen lr
bakaxel för huvudpump, den matar också framaxeldrivningens
koppling och DP samt ger ett biflöde till oljekylaren via DP, och den motordrivna som extra lr andrapump.
Munlund skrev: .... Intressant att "vid motor avstängd finns det ingen låsning mellan kopplingslamell och utgående
transmission" Det är ju detta som händer när den tappar drivningen. Är det detta du menar Michael när du tipsar om lågtryckets nivå? ....
Ja, det var så jag menade, kanske du finner något där.
Munlund skrev: .... Kan du förklara för en nybörjare vad som tillhör lågtrycket, vilken pump som skapar det och var jag mäter det? ....
Vi är flera som är nybörjare i olika grad, DET är ett av dom mer ovidkommande detaljerna, förutom att jag kan ha fel ibland, du måste tänka själv också
På utsidan av den bakaxeldrivna pumpen sitter det ett silstrumpa och en förgrening med två utvändiga rör, en till fyrhjulsdriften och en till DP och från DP till
oljekylare, minst påverkan borde vara om man byter ut locket till silen, till något vettigt att koppla in en manometern på ..
Utan att veta hur det är byggt på just din Ford, är det svårt att veta, ta ett foto bakom batterilådan och på extrapumpen, under framkant på stolen kan du kanske demontera lite plåt under mattan, sitter en viktig enhet där till hydraulsystemet, men det är ingen lätt sak att ta sei dit..