Min styrning är ju lite knas, dels är styrarmen ut från styrväxeln sjukt glapp men det stora bekymret är att själva axeln i servoenheten inte är fix så att säga.
När man svänger åt vänster (ellerom det är höger) så kommer axeln ut uppåt tills deninte kommer längre pga rattlagringen och först då börjar den svänga. När man sen svänger åt andra hållet så går axeln in igen och först när den gått i botten så börjar det svänga.
Jag ska väl ge mig på att titta på det vad det lider men har läst att den där servoenheten kan vara väldigt känslig så det finns ju risk för att det inte blir bra.
Så tanken slog mig att skippa den helt och sätta dit en orbitrol istället. OM man läser i verkstadshandboken så är styrenheten av stängd typ och så finns det en prioriteringsventil. Men som jag fattar det så finns det ingen LS-anslutning. Kan jag då bara ersätta styrenhetern med en stängd typ orbitrol och plugga LS utgången.
Jag har en orbitrol som heter MPS LS 40/15/L och den verkar komma från en truck. Frågan är då om man ska räkna samman volymerna 40+15 för normal drift eller är det 40 som gäller för normal drift?
Sen kanske den är i minsta laget, har inte räknat på det än.