Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Yttre hydraulik john deere 2130

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

makahoj (trådstartaren)

#1 » 20:04:24, 17-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nyligen köpt en jd 2130, den andra för min del, en välvårdad sak från mitten av 70-talet med få timmar. Allting är ok förutom yttre hydraulikreglaget som uppför sej konstigt. Om spaken förs framåt är allting normalt men för man spaken bakåt tills man känner ett naturligt stopp, blir det inget flöde att tala om. För man spaken ytterligare bakåt med milt tvång är detta läge återfjädrande och där längst bak har man någorlunda flöde från uttaget.
Min andra 2130 som jag har haft i många år uppför sej inte alls på det viset, utan när man ställer spaken(spakarna) i främre eller bakre stoppläget är flödet rel. normalt.
någon som har en hum om vad som kan tänkas strula på min nya 2130?
makahoj
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:50, 24-03-2012
Maskintyp: Traktor



uppland2

#2 » 20:33:45, 17-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det lika på båda spakarna för yttre hydrulik, eller bara den ena som har problem? Har du kollat länkaget under hytten? Har ett vagt minne av att en sådan 'vantskruv' gick av någon gång, och ställer man fel längd borde effekten kunna bli som du upplever den. Kan förstås också vara något internt i ventilen.
uppland2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:50:56, 14-04-2013
Ort: Västra Uppland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: EC140, JD6400, JD510, JD20, MT27, Stiga Park, W212


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se