e_pettersson skrev:Går väll inte så sakta?
Nej inte när jag ger
tryck på tipputtaget (när manometern rör sig(.... har nu efter tips, ställt ner pumpen till strax över 155 bar (original)....hade 175 innan, men det hjälpte inte heller.
har även fått tipset att kontrollera om reglaget till uttagen läcker i neutralläget....och det gör det, men när oljan är kall så kommer det en droppe varannan sekund.....för att sedan övergå till en tunn strimma oljeläck...men det är såpass lite, så det borde inte ha någon inverkan över huvud taget.....och lyften gick ju i rätt hastighet Innan locket togs av och renoverades, så lite
läckage kan omöjligt vara boven. Dessutom så rör sig inte armarna alls när de är ett par minus ute...utan det tar en stund innan de reagerar, och så kan man ju inte ha de. Armarna sjunker inte längre när man stänger av motorn, men med detta felet istället, så hade ja ju hellre behållit det felet istället.
Sen att oljan skummar nere i växellådan är också märkligt, men är dock inget jag vet om det gjorde tidigare, utan det var en ren slump att jag fick se när ja lyste ner i påfyllningshålet efter läckage.
Har även fått tipset om att en stor
fjäder i länkaget till djupregleringen kan vara för slapp/utmattad....men det var ju som sagt inga fel av detta slaget Före reparationen, så det är ja också tveksam till.
Visst det kan väl "bara" vara att ta loss locket igen, men helst inte, och jag skulle isåfall gärna vilja veta vad som felar innan jag gör en sådan operation igen, så man inte ändå står där och kliar sig sen
Så jag vore oerhört tacksam för ytterligare tips här!