Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Bergsjö lastare.

17 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

marcus.bonde

#16 » 07:17:42, 24-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

anklas skrev:>Du nämner något om en wire. Det finns inte . Det är två spakar. En för att tilta skopan som fungerar perfekt. En spak för att höja och sänka skopan. Och det är där det krånglar. Den lyfter väldigt snabbt och sänker långsamt. Från ventilerna går det en returslang till baka till växellådans botten. Nu har jag skruvat dit och dän snabbkopplingen så många gånger och hittar inget fel. Däremot skruvade jag i sär den lite grann och då sjunker skopan lite snabbare. Så nu får det vara så. Event köpa en ny koppling.
Anklas


Nu har ganska många hävdat att det förmodligen är hydraulkopplingen som det är fel på. Tycker du inte att din egen avslutande mening (Det jag fetat) bekräftar den diagnosen?

Hydraulkopplingar blir trötta och behöver bytas ibland, så börja där innan du ger dig på dyrare och mer komplicerade "orsaker". Jag skulle ha bytt både hane och hona för att se om det blir bättre.
2x BM T-600, Volvo T-22, BMB-230 Bamse
Användarvisningsbild
marcus.bonde
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:02:43, 27-07-2009
Ort: Bjursås
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM T-600, Volvo T-22, BMB-230 Bamse



anklas (trådstartaren)

#17 » 12:32:50, 24-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det får bli en ny koppling.
Anklas
anklas
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:26:27, 03-07-2018
Sverige
Maskin: MF 175


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se