Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Läckande snabbkopplingar

20 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Gretschman (trådstartaren)

#16 » 01:04:38, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar.Ja det verkar som att det är nåt fel i rattstammen.Har tagit bort gummikåpan som sitter under ratten.Det läcker inget synligt från rören där utan enbart precis under ratten,alltså längst uppe på rattstången. Har läst en massa om detta på nätet,men det verkar vara väldigt svårt att fixa detta. Försökte ta lös ratten men den sitter som berg.måste skaffa mig en avdragare.mvh/Gretschman
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130



Gretschman (trådstartaren)

#17 » 01:20:17, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan man på något vis koppla bort styrservon tills jag får bättre tid att ordna detta? Jag förstår att den blir tungstyrd,men man har ju kört utan servostyrning förut!Mvh/ Gretschman :eek: :eek: :sad:
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130

Turbodiesel

#18 » 19:00:28, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är främst sex tätningsringar i rattstammen som brukar säga upp sig med åren, tyvärr behöver helst hela rattstammen tas bort för att städa inuti den ordentligt. Och samtidigt kolla att det inte är några större fel i den.

Att köra utan servo är inte att rekommendera, den är inte designad för det helt enkelt. Många interna grejer får då extrema belastningar, varianten utan styrservo har en helt annan konstruktion inuti rattstammen.

Styrservon har en alldeles egen retur rakt ned i transmissionshuset, så det är inget följdfel.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Gretschman (trådstartaren)

#19 » 19:31:02, 24-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack snälla Turbodiesel för att du delar med dig av ditt enorma kunnande.Jag har börjat så smått att leta rattstam ,kollade på en av landets traktorskrotar.Dom ville ha 3000 plus moms och frakt.Den såg väldigt rostig och ful ut på bilderna jag fick.Är det ett relevant pris? Jag tycker det låter mycket..eftersom den såg så ofräsch ut.Kanske bara håller ett litet tag .Min traktor måste vara ett riktigt Måndagsexemplar...det är alltid nåt fel på den ....utan all hjälp från er så så vet jag inte vad jag skulle ta mig till Tack så länge.Mvh/Gretschman
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130

Gretschman (trådstartaren)

#20 » 21:04:55, 25-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er! Idag så köpte jag mig en avdragare för att få loss ratten.Det gick bra och sedan skruvade jag loss den stora muttern längst upp på rattstammen..Men,vilket klet det var och är där inne.Det verkar ha varit nåt läckage tidigare.Ser ut som sånt man kan laga ljuddämpare med .Försöker ladda upp ett par bilder så får ni se.Det är massa lösa bitar som ligger där som har lossnat.Det kanske räcker med att byta o-ringar mm där istället för hela rattstammen? För det ska väl inte se ut så här? Mvh/Gretschman :uupps: :uupps: :???: :???: :???: :???:
Bild
Bild
Bild
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se