Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

problem med hydrauliken Deutz D10006

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

falo67 (trådstartaren)

#1 » 13:49:52, 01-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag har problem med hydrauliken på min Deutz D10006 från 1972.
Oljan har försvunnit utan att jag har märkt det. Jag har fyllt på med ca 25 liter olja så det kan bara ha funnits ca 10 till 15 liter kvar i tanken.
Hydrauliken fungerar inte efter påfyllningen. Är det mest troligt att pumpen har gått sönder då den har körts torr? Eller är det så att systemet måste luftas efter påfyllningen?

Hydrauliken är inte det enda problemet. Växellådan och hydrauliken delar på oljan och jag tycker att jag hör ett ljud från växellådan som inte funnits förut.
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva ljudet, men det är någon typ av smatter/rassel/skorr. Det låter inte jätte högt men det låter inte bra. Vad kan ha skadats om det har varit för lite olja i växellådan?
Är det någon som har ett tips?
falo67
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 00:41:15, 17-12-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: bm volvo 400



Burträskarn

#2 » 09:35:26, 02-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Funkar Styrservon?
Pumpen sitter ju på motorn, så den är ju lätt att avlyssna. Det är ju en kugghjulspump, och frågan är om den orkar dra upp oljan om den blivit otät?
Sen har du ju sugfiltret.... blev det kollat??????
Destructum necesse est - dynamit smäller högst!
Användarvisningsbild
Burträskarn
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:08:09, 17-01-2011
Ort: Burträsk
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 10006
MF35X
Hydromac 115
Atlas Copco XAS85
Disco1
Scania P280


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se