Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

John Deere 2130,hydraulik

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Gretschman (trådstartaren)

#1 » 23:33:11, 05-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej kära maskinister!Hoppas allt är bra med er alla! JagT har ju tidigare skrivit om mina snabbkopplingar som läcker till frontlyften.Tog bort dem och ersatte dem med nipplar istället.Så nu är det tätt där.Dom satt verkligen hårt. ...men till slut så fick jag lös dem.Tyvärr upptäckte jag att en av slangarna har en stor spricka.det är en som följer längs med motorhuven på sidan.Den vill jag byta..men det är lögn att skruva loss den.Har försökt med allt.Det verkar som att man använt Loctite eller nåt liknande.Tror ni att jag törs värma muttrarna med värmepistolen?Alltså försiktigt.Är livrädd attnåtskafatta eld.´Det finns ju trots allt hydraulolja innanför. Tän.Eller finns det nån som har en annan lösning?tänkte att jag kunde lägga våta filtar runt omkring.Mvh/Gretschman :uupps: :uupps: :sad: :sad: :sad: :sad: :???: :???: :???: :???:
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130



Martin.Eriksson

#2 » 07:46:13, 06-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du nån bild på den? Låter som att du antingen har för små verktyg eller skruvar på fel del för ska inte eller rättare sagt har aldrig varit med om att man inte får loss en slang..

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

Gretschman (trådstartaren)

#3 » 00:15:13, 07-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Det ordnade sig till slut.Jag fick ta bort slangarna tillsammans med rören och ta in dem i garaget och sätta dem i skruvstädet.Tog min största rörtång som är cirka 50 cm och ett meterlångt järnrör på tångskaftet.Värmde med varmluftspistolen och till slut lossnade det.Traktorn är ju från 1977 alltså 42 år.Slangar och kopplingar är nog lika gamla.Men har aldrig varit med om liknande.Nu är allt utbytt och inget läckage! :grin: Sänder med ett par bilder.Ovanpå ventilpaket under huvudledningen (som ser ut som handtag)så sitter det en centimeterstor insexskruv.Nån som vet vad den har för funktion?Mvh/Gretschman :bira:
Bild
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130

Martin.Eriksson

#4 » 08:22:37, 07-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är antingen en plugg eller så är det en banjobult. Ja tror det är en plugg iaf..

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se