Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

BM 4200 - Ingen kraft i lyft/tilt

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Janne9911 (trådstartaren)

#1 » 14:50:26, 11-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en BM 4200. Plötsligt slutade lyft/tilt att röra sig. Ej helt säkert men kan ha varit i samband med att jag ändrade till flytläge. Det var lite olja i tanken och efter påfyllning av hydraulolja, ca 205l, rör de sig något. Har provat att ”jobba med styrningen” samt för reglagen fram och tillbaka, för att få ut ev. Luft. Ett tips har varit att det kommit luft i pumpen tappar den kraft och orkar inte suga in ny olja. Genom att minska motståndet skulle man kunna få pumpen att suga in olja och därmed få kraft att trycka. Jag har frigjort en av slangarna och spolat ut ca 5 liter olja. Kan också nämna att trycket/flödet ökade när jag ökade varvtalet på motorn.
Någon som varit med om liknande eller som i övrigt kan ge tips? Hade det inte varit för att traktorn står en bit utanför ”civilisationen” och av förklarliga skäl inte går att flytta så hade jag lämnat den på verkstad.
Janne9911
1 inlägg
 
Blev medlem: 12:27:05, 07-07-2019
Ort: Boden
Sverige
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MekJan och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se