Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

J ohn Deere 2130,1977,läckande rattstam

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Gretschman (trådstartaren)

#1 » 16:50:34, 26-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!Har ju haft en hel del problem med min traktor.Det forsar ju ut olja under ratten.Tog loss ratten igår med avdragare.Sedan lossade jag den stora muttern som sitter underratten. Det ser väldigt illa ut.Ser ut som den är lagad/tätad med Gungum ljuddämparpasta.Lägger upp ett par bilder.så får ni se.Det borde väl ska vara nån packbox eller liknande där?För så här kan det väl inte ska se ut?Mvh/Gretschman
Bild
Bild
:???: :???: :???:
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130



JD400

#2 » 19:58:53, 26-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har liknande problem på min gamla JD. Dock fuktar min så läckaget är nog inte så stort. Kan du ta en bild på rattstammen längre ner, framför växelspakarna? Så kan jag se om den liknar min. Kolla under downloads om det inte finns sprängskisser där. Har dock dragit mig för att börja plocka i det där, har för mig det såg komplicerat ut när jag kikade lite nån gång för länge sen.

Är det bara uppe vid ratten det läcker? Har för mig min fuktar längre ner. :klia:
JD400
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:03, 08-10-2007
Ort: Dalarna
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JD400

Gretschman (trådstartaren)

#3 » 23:33:40, 26-07-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!Ja,det är bara upptill den läcker.Har varit ute nu och pysslat med den.Tog en kniv och petade bort ljuddämparpastan och satte en o-ring runt själva rattstången och en rejäl o-ring jag hade liggande som passade till den stora muttern.Fyllde olja,monterade ratten och körde den en timme runt på min gård så att oljan skulle bli riktigt varm.Det kom en liten droppe på slutet.Men det känns som att jag kommer att strunta i att byta rattstam.Ska köpa originalpackningar som ska sitta där.Styrningen känns bra för övrigtMvh/Gretschman :grin:

2 personer gillar det här inlägget.
Gretschman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:24:15, 19-12-2012
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 2130


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se