Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Massey Ferguson 175 S Lyft och Sänk problem (Rör till MultiPower löst)

25 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Claes Folkesson

#16 » 21:18:09, 21-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ju ett reglage i locket för att reglera sänkhastigheten som brukar ändra sig för mig. Har du provat ändra den?
Claes Folkesson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:13:39, 08-01-2008
Ort: örebro län
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: L90E
Hymas 900t
Case IH 956
Bm 810
Mf 165-175
Gehl 1620



Baksätet (trådstartaren)

#17 » 18:49:43, 22-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Claes Folkesson skrev:Det är ju ett reglage i locket för att reglera sänkhastigheten som brukar ändra sig för mig. Har du provat ändra den?


Den tror jag inte har nått med problemen att göra, Just nu kör vi utan lucka för felsökningen :smile:
Baksätet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:44, 09-11-2010
Ort: Västra Götaland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

David, Luleå

#18 » 21:03:38, 22-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men reglaget påverkar ju en arm innanför luckan. Hur står den?
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550

qsecofr

#19 » 23:04:09, 22-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har haft av locket på lådan? Antar att det är samma konstruktion som 165 med stigarrör till väljarventilen? Har ingen egen erfarenhet men tydligen är röret ett känsligt område som är svårt att få riktigt på plats om det lossat i botten av lådan.

Tapatalked.
qsecofr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:32:39, 23-08-2012
Ort: Onsala, Halland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T21-47, Chassinummer 539.
Honda Foreman 400.
MF 165 1972

Baksätet (trådstartaren)

#20 » 10:48:24, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

qsecofr skrev:Du har haft av locket på lådan? Antar att det är samma konstruktion som 165 med stigarrör till väljarventilen? Har ingen egen erfarenhet men tydligen är röret ett känsligt område som är svårt att få riktigt på plats om det lossat i botten av lådan.

Tapatalked.


Ja Hydraullocket har vart av 2 gånger nu och jag tog även bort Väljarventilen för att få mer rörelse på röret därnere när det ska i, Går ju med lite vilja att få in handen genom luckan o in till höger och känna att stigarröret hamnar rätt.
Jag har ju ett sånt rör med ett block på undersidan så det går inte att dra upp löst, Har vart oerhört nogrann med montering och nya oringar m.m så det ska vara tätt :smile:
Baksätet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:44, 09-11-2010
Ort: Västra Götaland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

Claes Folkesson

#21 » 13:00:56, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag TROR inte det funkar utan locket.Min går inte att reglera efter ordning om man har reglaget för långt bakåt.Av någon anledning sprack mitt lock så tappen kom ur läge, jag bytte då hela hydraullocket utan resultat.Hittade sprickan i lilla locket och bytte det då funkar det.Dock går det bara bra om lilla reglaget i locket står längst framåt.
Köra utan locket tror jag är meningslöst, lätt att justera bort sig.
Justera tillbaks allt och dit med locket medans ni minns vad ni gjort är mitt tips.
Jag har en 165 i delar men röret ni sökte såg inte likadant ut.
Mvh Claes
Claes Folkesson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:13:39, 08-01-2008
Ort: örebro län
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: L90E
Hymas 900t
Case IH 956
Bm 810
Mf 165-175
Gehl 1620

Ivar Risslén

#22 » 13:08:55, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har ni kollat att avkänningsventilen i toppstångsfästet är okej. Börjar det att fela där så lyfter den inte lyftarmarna om man har kopplat ett redskap men utan redskap så kan den få för sig att lyfta armarna.
Errare humanum est

1 person gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

Baksätet (trådstartaren)

#23 » 13:43:55, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ivar Risslén skrev:Har ni kollat att avkänningsventilen i toppstångsfästet är okej. Börjar det att fela där så lyfter den inte lyftarmarna om man har kopplat ett redskap men utan redskap så kan den få för sig att lyfta armarna.


Där har vi haft isär allt då Kolven inuti fjädern vart av samt dragkrafts gaffeln med bussningar vart totalt ihoprostad, Bytte Kolv och Gaffel samt nya bussningar och smorde allt och justerade till noll spel enligt Rep boken så den biten ska ju funka :thumme:

1 person gillar det här inlägget.
Baksätet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:44, 09-11-2010
Ort: Västra Götaland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

Baksätet (trådstartaren)

#24 » 13:52:57, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Claes Folkesson skrev:Jag TROR inte det funkar utan locket.Min går inte att reglera efter ordning om man har reglaget för långt bakåt.Av någon anledning sprack mitt lock så tappen kom ur läge, jag bytte då hela hydraullocket utan resultat.Hittade sprickan i lilla locket och bytte det då funkar det.Dock går det bara bra om lilla reglaget i locket står längst framåt.
Köra utan locket tror jag är meningslöst, lätt att justera bort sig.
Justera tillbaks allt och dit med locket medans ni minns vad ni gjort är mitt tips.
Jag har en 165 i delar men röret ni sökte såg inte likadant ut.
Mvh Claes


Enligt Rep boken ska justering av Armen och rullen utföras med demonterad Hö sidolucka och det har vi ju gjort, Finns ju tydliga anvisningar om justeringar på den skruven så justera bort sig är nog liten risk, När armen och rullen låg på boten när vi öppna förste gången så satte vi ju dit det som det var men då funkade det ej, Sen har vi ju justerat enlig bok men fof fungerar det ej :huh: Så får fortsätta felsök, Jag tror ju att vi har 2 olika fel då den ibland är trycklös och vägrar lyfta och ibland går det samt då sänken som alldrig går :???:
Baksätet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:44, 09-11-2010
Ort: Västra Götaland.
Sverige
Maskintyp: Traktor

Baksätet (trådstartaren)

#25 » 14:05:11, 23-11-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

David, Luleå skrev:Men reglaget påverkar ju en arm innanför luckan. Hur står den?


Så här står den nu, Sitter en bit Nylon tafs i rullen för att inte tappa den om nån undrar va det är för konstigt :thumme: På bild är ju då första försöket med skruven till rullen i ursprunglig position.
Bild

1 person gillar det här inlägget.
Baksätet
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:47:44, 09-11-2010
Ort: Västra Götaland.
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se