Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Zetor 6245 trepunktslyft, haveri?

4 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Fredhilldude (trådstartaren)

#1 » 10:00:07, 06-08-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Trepunktslyften har tappat trycket och sjunkit till nedersta läget, inget läckage eller någon olja som trycker ut någonstans (oljan ser fin ut och det finns tillräckligt). Det finns inget motstånd alls i lyftarmarna! Övrig hydralik (frontlyft etc.) fungerar som den ska. Vad kan det vara för problem, packningar som gått eller något i pumpen som är fel?

Tacksam för svar
Fredhilldude
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:42:13, 05-08-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 6245
Volvo BM 430



agvg

#2 » 18:00:44, 06-08-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har kun den originale pumpen på traktoren?
Hvis du har flere så kan det tenkes du har koblet ut pumpa i og med det er en egen stilling for dette på PTO-innkoblingen.
Ellers kan ting oppføre seg rart har du strupet løften til maks med hastighetskontrollen som du antagelig finner ett sted under setet.

Fungerer PTO?
agvg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:12:55, 27-02-2011
Ort: Brandbu/Aurland
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ursus C-355 MF 135

zetor 7045

#3 » 21:24:09, 06-08-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej.
har du kraftuttaget i neutral jag var i skogen o körde ved då lyftarmarna plötsligt sjönk lastade av veden o körde hemåt för att börja skruva då märkte jag att jag knuffat i kraftuttaget i läget då man kan växla upp det med växellådan så trepunkten tycks ej fungera när man använder det.
lycka till :grin:
Användarvisningsbild
zetor 7045
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:31:22, 26-06-2012
Ort: österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat-hitachi fh 150lc3 1996
zetor 6911 -80
Zetor crystal 12045 turbo -84
Zetor 25K 1957
Ursus c385-4 turbo -80
Ursus 385 2wd
Ford county 1124 super six
Fordson super major -62
Fordson major 1955
Fordson power major1958

Fredhilldude (trådstartaren)

#4 » 21:52:09, 06-08-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

agvg skrev:Du har kun den originale pumpen på traktoren?
Hvis du har flere så kan det tenkes du har koblet ut pumpa i og med det er en egen stilling for dette på PTO-innkoblingen.
Ellers kan ting oppføre seg rart har du strupet løften til maks med hastighetskontrollen som du antagelig finner ett sted under setet.

Fungerer PTO?


zetor 7045 skrev:hej.
har du kraftuttaget i neutral jag var i skogen o körde ved då lyftarmarna plötsligt sjönk lastade av veden o körde hemåt för att börja skruva då märkte jag att jag knuffat i kraftuttaget i läget då man kan växla upp det med växellådan så trepunkten tycks ej fungera när man använder det.
lycka till :grin:



Hej

Jag tycker att jag har fixat och trixat med PTO/kraftuttaget fram och tillbaka i olika lägen, men ska ge det några chanser till i morgon (tisdag), kanske har trepunktslyften hamnat i nåt mellanläge? :???:

Tack för tips!
Fredhilldude
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:42:13, 05-08-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 6245
Volvo BM 430


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se