Det är en valmet 305 det handlar om, och den har en ren
hydraulolja i systemet. byta till kombioljan i traktorn vill jag inte för då har jag samma bekymmer med fler
redskap sedan. Köra med returen till dunk är ett alternativ som jag överväger, men tänkte sedan att det kanske är onödigt om jag ändå ska byta i traktorn och att kanske det räcker med att koppla vagnen som vanligt, köra igenom alla funktioner och sedan byta? skulle ju gå smidigast. men då är ju risken att det som blir kvar i vagnen är lite blandat. Sedan vet jag inte hur stor volym som krävs för att komma igenom alla funktioner? är det 20 liter är det ju inte så mycket att fundera på, men krävs det 50-60 liter innan man hunnit igenom alla funktioner och det i slutänden inte skulle spela någon roll känns det ju lite onödigt.
så i mitt fall är alltså risken att jag får kvar lite kombiolja i hydraulsystemet, med tanke på vad som händer om man t.ex. blandar longlife glykol med vanlig etylenglykol tänkte jag att det är bäst att höra sig för lite om det t.ex. finns någon risk att något liknande händer om man blandar STOU
olja med hydraulolja?