Jonas.Birkehag skrev:Mycket filter/finfilter. Är det vanliga hydraulfiltret nr 10? Det verkar som det finns mer filter nr 11. Vad gör kontrollampan/givaren?
Vanliga hydraulfiltret är nr 11, givaren är en filterindikator, alltså den ger signal när filtret börjar bli tätt.
(OBS! Det är många som tror att ett tätt filter kan orsaka dålig hydraulikfunktion. Detta gäller BARA sugfilter/sugsil.
Normala filter nedströms om pumpen har en bypassventil på några få bar som öppnar om filtret går tätt, inget som påverkar hydraulikens funktion men slitaget ökar.
Om det inte finns bypassventil på filtret så trycker pumpen sönder filterelementet utan minsta ansträngning när det blir tillräckligt tätt.)
Jonas.Birkehag skrev:Nån som kan förklara hela förloppet vad allting gör?
Från oljebehållen till att oljan kommit tillbaka till behållaren. Du säger att det är ett avancerat system.?
Det är inte det enklaste systemet nej.
14 är
enkelverkande hydrauluttag
15 är enkelverkande hydrauluttag med med tryckutlösning av spaken
16 är
dubbelverkande hydrauluttag med tryckutlösning av spaken
8 blockerar pumpens fria retur när den får signal från dragkraftsregleringen 20(?) eller 19 (spaken till trepunkten dras mot lyft), oljan går då in i trepunkten via
backventil 23.
Dras 19 mot sänk så släpper den bara ut
olja från trepunkten.
Jag har kännedom om symboler och kan kladda lite förenklade skisser så man ser lättare.
Tack till Per-Gunnar för bra bilder och schema i gott läsbar kvalitet!
Finns det schema för box 2 och 3 också månntro? 2 är trepunktslyften och 3 är orbitrolen.