Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Operation läckande ventilpaket

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

jdmick (trådstartaren)

#1 » 20:06:32, 20-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ventilpaketet till skogsvagnen började läcka. Det kommer från spakhuset. Funkade ett tag när jag märkte det, men blev bara sämre och sämre sen.

Monterat av det nu, se vad som går göra åt det. Några tips på vad problemet kan vara? Borde jag plocka isär allt, byta oringar och hoppas det hjälper. Nåt annat?

Värt att veta är att det sitter på en John Deere 1640. Och jag kan ha råkat koppla tryck i returen på ventilpaketet :slag: :ohnej: Men funkade ett tag efter denna miss.

Bild
Bild
Bild
Bild
jdmick
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:28:33, 19-04-2021
Ort: Kronoberg
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 1640



Michael Meier

#2 » 12:51:27, 21-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

jdmick skrev: .... jag kan ha råkat koppla tryck i returen på ventilpaketet ....


Oj, spricka i huset skulle jag tippa på, är det seriellt inkopplat ?

Du kan alltid kolla flödet med aktiverad funktion (centrumkanalen stängd av ventilslid) ifall du vill prova lite.
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

jdmick (trådstartaren)

#3 » 19:05:38, 21-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det är seriekopplat om jag tolkat allt rätt.

Spak två blir trög som sirap när man drar i den. Vissa funktioner verkar funka bra. Som stödbenen, och de är ju sist i paketet.

Så visst hopp kanske finns? Annars låter det ju som att man bör sära på allt och se om man kan lokalisera problemet.
jdmick
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:28:33, 19-04-2021
Ort: Kronoberg
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 1640


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se