Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Ombyggnad av äldre lastare

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Niklas.M (trådstartaren)

#1 » 02:03:13, 16-10-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har skaffat mig en IH 275b meb lastare.
Lastaren har manuell "utlösning" på skopan och min plan är att bygga om den till hydrualisk tilt istället.
Är det någon som har lite bilder att visa så jag får en liten aning om hur jag ska konstruera det hela.

Tackar på förhand.
Jag letar efter en instruktionsbok till IH B-275, gärna i pdf-format. :tummar: 8)
Niklas.M
1 inlägg
 
Blev medlem: 00:50:04, 05-10-2007
Ort: Kalmar



Ingvar

#2 » 02:28:55, 16-10-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej och välkommen hit.. :smile: Böcker finns hos Olssons i Ellös, både instruktionsbok och verkstadshandbok, kostar ca 200 resp 300 kr.. Men om det är nån grej du undrar över så...har en 414 själv, och dom är ju snarlika..
När det gäller lastaren är det ju inte helt okomplicerat, att bara slänga dit en kolv är ju inte så märkvärdigt, men det gäller ju hydrauliken.. du måste ju nästan få dit ett ventilpaket så du får en dubbelverkande kolv.. Men ingenting är ju omöjligt! :) Kan du inte slänga in en bild på lastaren..så får du säkert flera förslag om hur göra..Jag har en lastare till min, och jag kan kolla hur man skulle kunna göra, om jag ser att din är samma... :driver:
Ibland får man sadla om.

Har gått från myllan till kontoret.
Användarvisningsbild
Ingvar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:21:12, 08-12-2006
Ort: Götalands skogsbygder, utanför Jönköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 500
Ford 4610
Barth K140 Dikare


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se