Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

3punkten fassnat uppe Maxxum 5120 -92

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Daniel Medin (trådstartaren)

#1 » 01:50:16, 10-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska ut å försöka laga i fält i morgon, övrig hydraulik fungerar som vanligt enligt bonden men lyfften låste sig uppe när han låste hitchen.

Någon som kan säga rakt ut vad det är? så jag spar lite tid... inte så spännande att ligga ute å meka så här års ju...
Vet att det varit lite glapp förut när jag körde traktorn själv i höstas, misstänker att det är själva reglaget (lilla spaken under bågen) känndes som det inte fanns några distinkta lägen i den när jag körde vill jag minnas, så jag tänkte börja där om jag inte får något hett tipps av er innan...

//Mvh
Daniel Medin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:17:41, 30-07-2007
Ort: Gotland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 313F



Holger

#2 » 14:14:40, 10-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grattis på födelsedagen!


(ingen som har en idé?)
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Daniel Medin (trådstartaren)

#3 » 18:53:49, 10-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tackar fasst jag fyller inte det datumet jag skrivit in här, förlåt :???: jag är inte så het på att ge ut mitt födelse nummer på nätet men det går väll att ta reda på rätt enkelt ändå...

Kanske ska ta och ändra så det blir rätt...

Hur som helst så funkar lyften igen :smile: vet inte riktigt vad det var för fel dock... det sitter tre spolar som sköter lyften kopplade ur alla och provade dom en å en med ett seperat batteri, då fick jag det att funka i med alla sladdar igen och se på F-n det funkade då me utan att jag igentligen gorde något. får se hur länge det håller i sig :???:

Annars så ser den där spaken jag talade om ut att kunna vara ett hett tipps om någon skulle få problem med lyften på en Maxxum, ser lite mysko ut innåt i och blir nog rätt enkelt glapp i, det var de nog i den här oxå men det var inte det som orsakade att lyften fassnade den här gången.

//Mvh
Daniel Medin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:17:41, 30-07-2007
Ort: Gotland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 313F


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se