Michael Meier skrev:Jaha, var det inte värre än så, jag har totalt missförstått dina ord tidigare ..
Den spaken har inget med startmotorn att göra, solenoiden hör till glödstiften och startmotorn har siffror på sig som du kan läsa av å berätta.
plusjordat system ? ta lite fler kort så får man se något,
Michael Meier skrev:Bilderna är bra .. OM du fokuserar linsen mot kablaget mellan batteri och startmotor, hjälp gärna till med en skiss
CAV 1320 513 har inbyggd solenoid (6510-58; 6211-39b/c/d) och Bendix, finns diverse reservdelar.
Nu får du gärna fokusera din blick på dessa grova kablar mellan batteri och startmotor.
Michael Meier skrev:Tittade snabbt i VHB för IH, 275 har plusjord så jag förutsätter att 414 också har det i leveransutförande.
Din traktor har två solenoider, en inbyggd i CAV startmotorn och en separat ovanför startmotorn.
Glödstiften aktiveras via startnyckel eller knapp, strömbegränsning via motstånd ”saltströkaret” som du har synligt på instrumentbrädan.
Startnyckeln aktiverer i startläge den separata solenoiden som i sin tur aktiverer den inbyggda solenoiden inuti CAV startmotorn som då ger startmotorn full kräm från batteriet.
Det betyder att du kan prova startmotorn genom att lägga på batteri - på lilla plinten innanför den grova på startmotorn med hjälp av en startkabel eller liknande .
Eller tillverka en lagom grov kabel med ringkabelsko i ena ändan och skruva fast den i den lilla innersta terminalen, då kan du lagga an andra sidan på den grova kabelskon som test av startmotorn.
Michael Meier skrev:jo, och utdragen stopspak så motorn inte startar samt växel i friläge så du inte blir överkörd av din egen traktor.
Michael Meier skrev:Jo, som om du satt på sitsen och vrider på nyckel.
Återgå till [Traktorer] El/Elektronik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster