Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Effektstyrning

22 inlägg • Sida 2 av 2
El/Elektronik i traktorer

nixs

#16 » 11:30:55, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bara för att du inte får de svar du vill ha så behöver man inte vara otrevlig! Men om vi inte är annat än 16 åriga bonnlurkar för dig så gärna för mig, jag har inga problem med det och du får gärna söka dig vidare ut i forumsvärlden om du inte fattar tycke för de personer som håller till just här och som har försökt ge sina lilla erfarenhet till din hjälp.

Hoppas du hittar vad du söker men om du nu är så kompetent varför tar du inte och löser problemet och / eller bygger en egen maskin / traktor? :grin:
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet



Robban_C

#17 » 11:31:05, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

BlackSmoke, jag vet inte vem du menar men det var inte snällt sagt det där.

16 bast och bonnläpp?
Om det var mig du menade så är jag 44 (idag!) har jag hållit på och skruvat allt möjligt sen jag var typ 12 eller nåt sånt. Jag gav ett förslag på hur du enklast ska lösa problemet och anser inte att jag förtjänar ett sådant påhopp.
Om det var nixs du menade så är han 29 om jag minns rätt och han är mekaniker på Swecon och mycket duktig sådan. Och om du läser inlägget som han skrev så är det ett mycket sakligt inlägg som inte alls förtjänar ett påhopp.
matte axelsson skrev att traktorn blev läskig att köra i 65, inte heller detta förtjänar ett påhopp.
Martins inlägg förtjänar inte heller ett påhopp.

Så jag föreslår att du specificerar vem som är en 16-årig bonnläpp och sen överväger om det inte kanske är läge att be om ursäkt.

Edit:
Lugn nu nixs och alla andra. Låt inte det här eskalera. Lämna istället plats för en ursäkt i lugn och ro.
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Ralle

#18 » 11:45:36, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

nixs skrev:Hursomhelst så är poängen med den sensorn att lådan inte tål hela vridmomentet som motorn ger med Overboost aktiverad men om du kör med tung drift på PTO så blir det ju med enkel matematik mindre som kan gå in i lådan!

Det var ju ungefär så jag menade med det jag skrev i början.
Det finns ju en anledning att man momentbegränsar på vissa växlar.
Så gör ju även lasbilstillverkarna.
Användarvisningsbild
Ralle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:04:00, 05-11-2006
Ort: Hölö, Södertälje kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 3640 med Trima 1620 *SÅLD*
BM Volvo 400 Buster
BM 230 Victor

nixs

#19 » 12:01:18, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är lugn! Jag ville bara poängtera att vi inte tänker ta åt oss och om han inte finner svaret här så kan man ju alltid söka sig någon annanstans. Och att vi är kompetenta, det vet vi redan! :grin:
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

Mikael.Johansson

#20 » 12:57:23, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

BlackSmoke skrev:Lika bra att låsa denna tråd det verkar ju bara hänga 16åriga bonnläppar här.


Du har nog för bråttom i livet.
Varva ner och lev lite längre.
Användarvisningsbild
Mikael.Johansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:33, 09-11-2008
Ort: Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fe 35 S 1957
BM G-612 1965

Martin.Eriksson

#21 » 16:03:36, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaha man är 26 å har hållt på med traktorer sen man kunde köra dom själv och så är man 16 årig bondläpp? Ja varför ber dom om hjälp när svaret inte duger. Är snarare blacksmoke som är 16 år om nån och inte begriper att man måste sätta gränser för vad traktorn tål.
Visst man kan ha 200hk i en sån vxllåda o det funkar men om alla skulle ha så så skulle du säkert se att dom flesta vore trasiga efter ett litet tag. Annars skulle dom ju kunna ha samma låda i en 140hk som i en 200hk.
Nä nu väntar man sig en ursäkt annars kan blacksmoke dra åt helvete och ursäkta språket men varför över huvudtaget be om hjälp om vi alla är så okunniga här???? Usch man blir ju bara mer o mer irriterad av sånna.. Vart är Blacksmokes medlemspresentation? Har han talat om sin ålder? sin kunskap? Ne inte ett dugg då ska man inte komma å klaga på andra heller.. :slag:
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

Holger

#22 » 16:09:03, 22-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lugna nu ...
En av flera tusen medlemmar.
Jag är säker på att han får ett svar som passar hans nivå hos
http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/forum/forum.php

Bild Tillägg efter 3 minut(er):

Förresten, om hans profil stämmer så är Andreas en 82:a ...
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se