Stefan1972 skrev:nya regulatorer är inga problem. Att bygga om till inbyggd regulator går nog bara på snäppet nyare bosch. De som satt på 140 serien kan vara av en äldre typ. De som går att byta till inbyggd regulator har tre stift i kontakten på kolhållaren. De äldre har endast ett stift och sen resten av anslutningarna på andra ställen.
Jag hade fel för mig. Efter en sökning såg jag att generatorerna kommer från SAAB 96, jag skrotade tydligen ett par såna också. Inte lätt att komma ihåg då min förstörelselusta var stor på den tiden.
Generator-nr: 0 120 400 656. Bosch.
Nåväl. Det sitter tre stift i samma hållare D+, DF och D-.
Jag har hittat nya regulatorer från Beru för ett par hundra, får se om jag köper och fixar i ordning dem.
Kan du på rak arm säga var du sett den inbyggda regulatorn till tre-stiftet? Kanske var det en vanligare reservdel förr när det begav sig?