Har du kollat med Folkvagnsfördelaren? Eller använd bara brytaren, kondensatorn och fördelarlocket och montera en yttre tändspole, klart enklast om du inte hittar en fördelare som passar rakt av.
Tredje påbörjade tråden om samma fel. Förra gången så skrev du att det var en Delco fördelare. Är det inte bättre att försöka fixa till den fördelare som du har? Annars så är det bara att ta fram skjutmåttet och börja mäta anslutningen mot motorn. Om du hittar en som passar mekanisk så är det inte säkert att den passar elektriskt med tändförställning.
Har bara gnista när det är varmt ute... Det är ju ett lite "tvärt emot fel". Har du möjlighet att göra en mätning med multimeter? Har du möjlighet att följa högspänningens väg och se om den finns från början och sedan var den försvinner/blir dålig?
Nu finns det ju tre trådar på samma fel... Har du möjlighet att felsöka? Jag antar du vill ha hjälp, men med vad? Du vet, och vi vet ju nu att den inte ger gnista kall. Det är väl ungefär hit vi kommit? Jag tror det är en smal sak att laga den, modifiera eller vad som skall göras, det är ett simpelt system. Det är nog ganska lätt att byta den mot nåt annat ochså om man hittar nåt.
Jag kollade in din andra tråd och där finns en bild av din fördelare. Har du gjort rent allt och stålborstat bort all skit och ärg? Det är annars en bra början. Edit: Det finns nog bara två trådar om tändproblemet...
Felsöka! har du en multimeter? Vrid motorn så brytaren står öppen, sätt ett tändstift direkt på tändspolens högspänningsuttag. Tag en skruvmejsel och kortslut brytarspetsarna flera gånger. Varje gång du släpper kortslutningen skall det komma en gnista, den bör kunna slå en cm så böj ut sidoelektroden så långt det går. Om ingen gnista så mät om det finns 12 volt, för den är väl ombyggd till batteritändning?
Får igång traktorn efter jag har haft kupevärmare mot fördelaren i 10min,så fukt kommer in någonstans Får väl göra så varje gång eller leta annan fördelare...