Hopas du får det fixat! Litet allmänna observationer om autotronic som jag gjort under året jag haft denna tingest på gården:
Den som monterat huvudbrytaren har väl tänkt att boxen skall ha
ström för att minnas "var den var senast". Jag har kopplat så att allt bryts, men då glömmer boxen vilket växelläge som var i (hög/låg). tycker ändå att det är bäst så. Den utgår då ifrån låg-läge. Bäst att växla till låg-läge innan man stannar, men om man råkar ha hög-läge så är det bara att dra spaken mot sig ett par gånger när man startat, så att den hittar rätt. Tycker inte om att ha ström liggande på någon tråd, när man stängt av så ska det vara stängt..
Rotationsgivaren från
kraftuttag har jag kopplat bort, då kontakten var så oxiderad att det inte ville funka. Om den inte får rätt signal från givaren så stänger den av kraftuttaget då den tror att kopplingen slirar. Lustigt nog är det inget problem om kontakten är ur. Vid flishugg och dylikt kan det säkert vara bra att ha vakten i skick, för då stänger den av kraftuttaget om motorvarvtalet sjunker till kritiska nivåer vill jag minnas. (typ strax före traktorn stannar..) ( jo - jag har för grov ved ibland..
Om motorvarvtalsgivaren inte ger rätt signal när traktorn är igång stänger boxen av sig efter ett par sekunder efter att man släppt kopplingen (den tror att motorn inte är igång tydligen). Detta hände mig i höstas. Efter detta Öppnade jag boxen från baksidan med hjälp av vinkelslip + div. små
redskap för att skära bort gummi-massan. Lödde om hela kontakten där bl.a. lågtrycksgivarens
ledning kommer in. Den hade nämligen larmat till och från hela sommaren om detta. Efteråt såg det bra ut, men det var ju i höstas. Jag har tänkt att jag INTE skall felsöka skiten mera nu så om den inte funkar får den se sig ersatt av några reläer eller möjligen en arduino eller nåt.