Tack för klargörandet vad det är. Nu bara: Vad ska jag ha den till?
Efter att ha plockat bort all svensk el kan jag notera:
Termostart finns men är inte inkopplad. En hängsäkring fanns under instrumentbrädan. Den kom troligen från tändningslåset och skulle kunna varit
ström till termostart eftersom den slutade i den kabelhärvan.
Sedan fanns det 2 st
säkringshållare med 2 säkringar i var, en i motorn och en under instrumentbrädan och de försåg
blinkers och belysningen med ström. Var kopplade i serie...
Att startmotorn gick igång när frånskiljaren kopplades in berodde på att en
kabel med
spänning hade blivit inputtad till solenoiden - troligen av ett lösgående får som inspekterat! Den kabeln hade fåret själv hittat och lyckats koppla in.
Ja tändlåset är bytt och en extra kabel dragen från
nyckel direkt till
solenoid på startmotorn så problemet med att lägga i neutralläge är borttaget!. Gamla kablar slutade runt tändningslåset. Det fanns bara blåvite från Pilleguren och så direktkabeln till solenoiden på startmotorn.
Tänkte se ifall startspärren är bortkopplad för att den inte fungerar eller för att det var enklare utan. Om den fungerar lägger jag den i serie från nyckel till solenoid på startmotorn annars kabel direkt från tändningslåset.
Och då får jag "pilleguren" över eller behövs den till Termostarten som man skulle kunna koppla in igen....
Någon som vet?