Den där ferritkärnan tar bara bort en del av de ledningsbundna störningar som lampan sprider, alltså inte sådant som direkt strålar ut i luften från lampan och kretskortet i den.
Ska man montera sådana ferriter på en tvåledarkabel kan det vara lämpligt att skära upp kabeln och montera en ferrit runt vardera ledaren, om det inte hjälper att bara ha en runt hela kabeln. Hur man än gör bör den sitta så nära störkällan som möjligt.
En sak som kan vara bra att tänka på när det gäller LED-arbetsbelysningar är att det inte är helt ovanligt att sådana börjar brinna. Det har även hänt på lampor av "fina" märken som t ex Hella. Se till att matningen är avsäkrad så klent som möjligt (säkringen bör inte vara på mycket mer än 2 gånger den
ström lampan drar i normal drift), har man flera lampor på samma fordon bör man helst säkra av dem var och en för sig. Med tillräckligt klen
säkring finns det chans att den hinner lösa ut vid ett elektronikfel i lampan, innan det har tagit fyr ordentligt i plasten.