På grållen gjorde jag ett nytt fäste och satte dit en generator från en volvo 740 eller 240- minns inte vilken det var. Remskivan minns jag inte om det är en breddad eller om jag tog nån från.. nånting, ,, men den är lika stor som den som satt på generatorn.
Man kan behöva öka varvtalet lite för att den ska börja ladda, men sen är det inga problem. Nu kan man ha lyset på och stanna av den emellanåt utan att behöva veva igång den. Att sen startmotorn pensionerat sig så jag ändå får veva är en annan historia Det går i alla fall att hänga på mer belysning och annat om man vill... Största fördelen förutom att den laddar bättre är som jag ser det enkelheten. Växlelströmmare sitter i varenda bil och är inga problem att hitta till små eller inga pengar, de är dessutom väldigt enkla att ha att göra med. Minusjord gör inte saken sämre då man slipper försöka tänka bakochframochuppochner fast man egentligen inte behöver när man ska göra nåt med elsystemet.