Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

MF35 generator remskiva

31 inlägg • Sida 3 av 3
El/Elektronik i traktorer

SwedEh

#31 » 10:54:53, 25-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

På grållen gjorde jag ett nytt fäste och satte dit en generator från en volvo 740 eller 240- minns inte vilken det var. Remskivan minns jag inte om det är en breddad eller om jag tog nån från.. nånting, ,, men den är lika stor som den som satt på generatorn.
Man kan behöva öka varvtalet lite för att den ska börja ladda, men sen är det inga problem. Nu kan man ha lyset på och stanna av den emellanåt utan att behöva veva igång den. Att sen startmotorn pensionerat sig så jag ändå får veva är en annan historia :) Det går i alla fall att hänga på mer belysning och annat om man vill... Största fördelen förutom att den laddar bättre är som jag ser det enkelheten. Växlelströmmare sitter i varenda bil och är inga problem att hitta till små eller inga pengar, de är dessutom väldigt enkla att ha att göra med. Minusjord gör inte saken sämre då man slipper försöka tänka bakochframochuppochner fast man egentligen inte behöver när man ska göra nåt med elsystemet. :)

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
SwedEh
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:31, 16-06-2010
Ort: Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Wheel Horse
Jonsered ict13
Ferguson "Grålle"
Fordson Super Major
En bunt motorsågar och gräsklippare (några fungerar)
Dogford (Numera lik)

Draghundar
Fyrhjuling, en röd med "oljedrift"




Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se