Är det en PAL-Magneton
generator, liknande de som satt på Skoda personbilar från 70-80-talet?
I så fall behöver du inte ta bort den gamla laddningsregulatorn (det är inget relä, laddningsrelä eller snarare bakströmsrelä är något som bara används ihop med gamla likströmsgeneratorer), om det inte är något allvarligt fel på den. Anslut den
kabel som gick till D+ på gamla generatorn till D+ eller 61 på den nya. Kabeln som gick till den gamla generatorns DF isolerar du så den inte kan kortsluta mot någonting. Detta förutsätter att den nya generatorn är en "normal" europeisk sådan med inbyggda magnetiseringsdioder. Skulle den vara avsedd för s k batteriavkännande system (såsom på många amerikanska, japanska och äldre franska generatorer) så blir det en större omkoppling.
Om oljetryckslampan inte fungerar så är det nästan större sannolikhet att det är trasig oljetryckskontakt eller kabelbrott nära motorn, än att lampan är trasig. Prova att jorda kabeln till oljetryckskontakten och se om lampan tänds då.