Det ser ut som en typisk piratregulator. Om du inte kör alltför många timmar per vecka kan det nog duga med den regulatorn, men om traktorn är igång fulla arbetsdagar kommer batteriet att må dåligt pga överladdning.
En begagnad originalregulator (det ska stå Bosch på den svarta plastkåpan) är dock att föredra. Bör passa från alla K1-generatorer. K1 anger storleken på
generator, alltså ytterdiameter mm. Det förekommer en mindre typ G1 (ovanlig, har suttit på bl a VW Polo) och en större typ N1 (t ex på vissa Volvo 700-serie, Ford Scorpio, Opel Omega, VAG-bilar). G1 brukar vara på 35 A eller mindre, K1-generatorer förekommer från 35 till någonstans kring 65-80 A , N1 från 70 A och uppåt.
Om du tar loss regulatorn, så kolla om kolen har slitit djupa spår i släpringarna. I så fall, och i synnerhet om släpringarna också är repiga, så lönar det sig att ta isär generatorn och svarva dem släta.