Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Arbetsbelysning montering

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorer

Lars 65 (trådstartaren)

#1 » 20:47:17, 30-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej har en mf 5435 års modell 07. Finns i hova trakten.
som jag köpt arbetsbelysning till handledarna ovanför blinkers parkeringsljuset. Allt var förberett finns tre kablar H1 till blink o p-ljus
Sen H2 o H3 Lediga bara koppla på.
På panelen finns strömställare för. Varningsblinkers , p ljus vanligt ljus + ex ljus fram + ex ljus + en extra brytare som jag köpt. Så hittar jag ingen kontakt att stoppa i brytaren. Men ser ut som kablarna går upp till taket i A stolpen. Så behöver jag riva ner taket med. Finns ju en tanke på att det kan gå ner i B stolpen på höger sida så jag har kikat in där med men ser inget. Så det ligger kanske uppe i taket? Hoppas på att någon har lite koll.
Med vänlig hälsning,
Lars
Lars 65
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:54, 30-09-2021
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 5435



Sten87

#2 » 06:49:54, 01-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag kopplade in dem på vår MF 5460 -05 så hamnade jag att lägga till relä och brytare till ljusen, dvs det finns fördragna kablar ut till ljusen från instrumentbrädan men sen måste man nog koppla resten själv. Pratade även med en montör som sa att det finns kit färdigt att köpa när man skall koppla in dem men det går ju lika bra med egna lösa delar.
Så du hamnar nog att söka efter nån lös sladd under instrumentbrädan och mäta så att du har rätta sladdar och sen avsäkra och montera relä och brytare till dem.

1 person gillar det här inlägget.
Sten87
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:25:40, 27-06-2014
Ort: Finland
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6600
Farma 14T + 8,5G2

Lars 65 (trådstartaren)

#3 » 07:43:54, 01-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok misstänkt det men skulle vilja ha tag på trådarna som går ut till stolparna.
Lars 65
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:54, 30-09-2021
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 5435


Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se