Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Zetor 6748, generator laddar inte

18 inlägg • Sida 2 av 2
El/Elektronik i traktorer

Rocky3 (trådstartaren)

#16 » 11:29:25, 25-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dexxas skrev:Någon som är normalhändig med en lödpenna borde fixa det där på en halvtimme, det finns ju lite extra tråd upplindat på spolstommen.
Jag skulle testa det alla dar i veckan.....


Sagt och gjort, jag drog fram den gamla lödpennan - min ärkenemesis! Efter lite pillande och massa ord som inte passar i kyrkan så var tråden på plats, inte snyggt men stabilt.

Nu är reläet tillbaka i traktorn och tro på fan att den laddar igen :thummar: Tusen tack för hjälpen!

3 personer gillar det här inlägget.
Rocky3
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:07:49, 24-06-2023
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 6748



Stefan1972

#17 » 16:02:49, 25-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nästa gång det krånglar så skulle jag nog överväga en modernare växelströmmare istället. Nog för att det går att hålla liv i en likströmmare men särskilt mycket kräm ger de ju inte.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Rocky3 (trådstartaren)

#18 » 11:48:02, 28-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förstår tanken men den enda strömmen som går åt är i princip belysningen vintertid, tänkte byta ut alla lampor till led dessutom så det bör ju även ett gammalt lik klara av. Mätte volten på tomgång nu och den gav 13.8 vilket jag tycker känns helt okej.

1 person gillar det här inlägget.
Rocky3
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:07:49, 24-06-2023
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 6748


Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se