Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Volvo LT 35 Elfel

1 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorer

Ostvik (trådstartaren)

#1 » 18:48:41, 01-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har ägt en Volvo LT 35 i några år nu. Nyligen uppstod ett elfel där hela instrumentpanelen saknar ström och traktorn går inte att starta. Jag har kontrollerat säkringarna och strömbrytaren, och allt verkar vara i ordning där. Strömmen har återkommit till instrumentpanelen vid ett tillfälle, men endast för en kort stund innan allt slocknar igen. Jag hör ett klickande ljud från ett relä där alla säkringar sitter till höger om förarstolen.

Min fråga är om det finns ett relä som styr instrumentpanelen och som kan ha slutat fungera. Tyvärr har jag ingen verkstadshandbok för att få vägledning om var jag ska börja med felsökningen. Någon som vet ?
Ostvik
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:33:24, 22-01-2021
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM 218




Återgå till [Traktorer] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se