dogen: inte varmkörd men jag hade startar den några gånger innan, den är väldigt lättstartad! Jag har dubbla 12v.
Holger: det är tempmätaren och den hoppar för att den tappar och får tillbaka strömmen, den beter sig precis som om man slår av och på tändningen.
Det är det som är mest mysko, med motorn av och tex en fläkt på så stängs allt av (där av mätar hoppen) om man slår på mörkerkörning eller
varningsblinkers...?
Mikael.Johansson: jag har inget
läckage från dioden, ska kolla igen med spänningsfallet på 0,9volt, kollade det lite slarvigt sist..
Ingen urladdning vad jag har märkt och sätter ja på c-teken så stannar den på fullt efter ett tag, min erfarenhet är att om det drar tjyvström så hoppar c-teken mellan laddning och fullt.
Martin.Eriksson: det blir ingen skillnad om jag varvar eller inte.
Vill tacka för hjälpen hittils
Kom med mer tips
Tillägg efter 24 minut(er):Tetsade isolationsdioden ordentligt nu, ingen
spänning från den med motorn av och med motorn på är det bra prick 0,9 volt mer på 61an, precis som det står att det ska vara...
Tänkte på laddlampan, man kanske ska testa nått radikalt?
Om jag plockar av kabeln som går från regulatorn och drar en egen direkt till plus på batteriet med en egen lampa, då måste jag ju kunna utesluta jordfel i den kabeln åtminstonde? Kan jag använda vilken liten 12v lampa som helst?