Jo... Men många bäckar små...
Tror inte på tryckreducerare, jag är nog mer inne på att det inte ska släppa
tryck alls till parkbromssläppningen innan erforderligt tryck i resten av systemet är uppbyggt. Då släpper bromsen på en gång då ventilen ifråga öppnat. Kanske. Men jag sätter i växeln först då parkbromslampan slocknar så det må nu kvitta hur det reglerar under golvet. Jag kastade ut skiten.
Idag blev det provstart. Inget filmat tyvärr... Blev inte så mycket show heller. Blev lite klott från saker jag glömt att dra fast. Och lite pys från luftslangar som nån tydligen släppt svetsloppor på(vad är det med dessa slangar de tål ju ingen svetsning alls!). Nå fick ihop det hela till slut med hyffsat resultat...
Men...
... det är nåt mankemang med hydrauleriet!
Startar på tomgång, långsam
vridning på ratten funkar helt ok. Men att höja på tomgången eller vrida lite snabbare på ratten så börjar det spruta i övertrycksslangen och motorn storknar. Det går heller inte att få nån lyftning av flaket till stånd, oberoende hur jag håller i ratten. Det enda jag spontant kommer på är om man lämnat bort nån plugg mellan EF och T kanalen? Varianten med "4" på slutet har ju en öppen förbindelse där. Kanske man lämnat bort nån plugg på min "5" variant? Men var hittar man den?!
Jag misstänker nämligen just detta eftersom pluggen för T kanalen var av metall medan övriga fyra var av plast...
Bildbevis på att jag borde ha en "5" variant. Åtminstone är den stämplad så:
Blir väl att höra med fabriket om ingen har nån idé... Här hittas skisser på skapelsen i pdf:en:
http://ms-hydraulic.com/index.php?optio ... fa&lang=en