Körde lite med dumpern idag
Däcken fram håller hyfsat tätt och har behövt pumpa 1 gång sista veckan. Vid hemkomst kikade jag lite kring motorn, då visar det sig att det börjat droppa från vattenpumpen. Lite drygt men förr eller senare så börjar de ju läcka. Då är första problemet jag har att motorn som sitter i nu är en TD60D och inte en A som är brukligt i dessa, Frågan är om det är samma pump i A och D.
Motornr.
Sen finns det dels ny pump för 4870+m och renoveringssats för 1616+m, (BA Trading) vilket borde göra valet lätt egentligen. Men dels har jag lite dåligt med tid att stå och pilla med det, sen är jag (kanske obefogat) rädd att kanske tex axeln har fått spår av tätningen och så behöver man beställa en ny
axel oxå osv. osv. Jag tycker det är väldigt ofta som man tycker det skall gå som en dans och så strular något likt förbannat. Det slipper man ju med ny pump, elle man minskar åtminstonne risken lite.
Någon som provat renovera med dessa satser och vet om det brukar funka bra?
En beg. pump från en skrot hade varit bäst å fått tag på då kunde man i lugn och ro renoverat denna och haft som
reserv.
Bifogar en bild på dumpern me.