Helt rätt! Vänster sida sitter kopplinsarmen på, jag hade lite för bråttom förut...
Min har
spak till 4wdn, en tryckluftsklocka frikopplar när man kommer upp med spaken och för den åt sidan och sedan ner så vajjern flyttar drevet, när spaken bottnar i sitt läge släpper klockan och lammelerna ska driva...
På din så är trycklufts klockan förmodligen elektoniskt styrd och själva ikopplingen av 4wd sker troligen också via tryckluft i stället för vajjer och påverkas elektoniskt, så kan jag tänka mej att de funkar på dom nyare...
Kopplings armen flyttar man inte för hand, möjligen att den går fritt vidare från dragläget om du förstår vad jag menar... men frikoppla orkar man inte för hand, kan va så att det hänt något i själva kopplingen om du kan dra fram å till baka utan
motstånd... jag har aldrig haft isär det där på min så där kan jag tyvär inte hjälpa dig men det ser inte så värst avancerat ut när man har det framför sig...
Borde inte vara något annat som spökar då skulle det föra oväsen när framhjulen slirar och det står still bak...
Se om jag hinner och kommer ihåg att ta lite bilder imorgon...
/mvh