håller med Jimmy den värsta faran är föraren men en olycka händer lätt nogot jag skjälv upplever som jobbigt och stor egentlig fara vid dumper transporter är att någon utan kunskap och erfaenhet har bestämt att tiden det ska ta för att köra från punkt a till b är si och så lång oftast innebär detta att man får ligga på fullgas hela sträckan oavsett terräng eller ev faror som backar eller stup så en attityd färändring hade nog inte varit fel på många arbetsplatser. eller som en gubbe sa till mig när du får signal från
grävmaskin plattan i mattan och sen håller du den satans pedalen där till du e vid högen. så många olyckor hade lätt kunnat vara ogjorda med annan
inställning . visst man ska vara produktiv när man jobbar men jag har varit på 2 olika ställen och kört och den där j*vla mentaliteten att de ska gå som fan lönar sig inte ger ingen större skilnad i antal lass och reprations kontot stiger som fan då man kör me att de ska gå som fan samt även olyckor. så det bästa hade varit om man även hade utbildat arbetsgivare och chefer på annat än bara räkna pengar