Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerDumprar

Nyförvärv: Engsson 666B

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera dumprar här

Pistongen (trådstartaren)

#16 » 13:46:23, 29-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja-bond77 skrev:Och kanske 54 om det är ojämnt?


Tror inte det, den fördelar mellan förliga och aktra bälg på höger hjul och de lika expanderade när luften kommer på. Men det är absolut värt att kolla när jag ändå är där inne och rotar.
Pistongen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 04:47:10, 15-09-2011
Ort: Linköpingstrakten
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1304M



Pistongen (trådstartaren)

#17 » 19:59:51, 26-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Äntligen lite framgång, att fjädringen var låg på ena sidan var bara ett delsymptom. Plötsligt orkade kompressorn inte ladda mer än 4 bar, försökte lyssna efter luftläckor men det är svår när bakgrundsljudet är ett mulligt morrande från Cat V8an. Men det var bara att koppla upp verkstadskompressorn på luftsystemet och jag hittade en slang som var skadad. Den började bara läcka vid 4 bar så det var därför det inte gick att hitta läckan när man stoppade motorn.

Nu är ny slang på plats och efter att jag fått upp fullt tryck i systemet fixade sig problemet med luftfjädringen också, nivåventilen behövde nog bara en puff. Apropå den så hittade jag en till varje sida, i bra skick, på reservdelspallen. Men hoppas att de håller, de blir inte roliga att komma åt! Nu ska jag bara få ordning på laddningen så kanske det blir åtmintone nåt lass kört i sommar.

3 personer gillar det här inlägget.
Pistongen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 04:47:10, 15-09-2011
Ort: Linköpingstrakten
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1304M


Återgå till Dumprar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se