Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerDumprar

Mini dumper tappar ork

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera dumprar här

roadkill_se (trådstartaren)

#1 » 13:16:23, 09-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en Cormidi c10.80 -12 med yanmar motor. Problem med att motorn tappar ork när man kör. Saktar man in igen så ökar den varvet, men fortsätter man gasa så dör den tillslut. Men utan att köra så kan den stå på full varv. Provade med att ta bort luftfilter men ingen skillnad. Har även bytt hydralfilter om det skulle vara för dåligt flöde genom det för den tappar bara kraft när man kör. Tips önskas.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
roadkill_se
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:59:45, 15-08-2018
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Kubota,Grålle ted20



torbjorn_forsman

#2 » 13:41:47, 09-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har haft ett liknande problem på en minigrävare, som visade sig bero på att ett skräp (såg ut ungefär som en stor öronvaxpropp) låg i en tvär 90° krök vid inloppet till bränslefiltret, och stoppade bränsletillförseln ibland. Så här i efterhand kan man inse att det felet skulle ha varit lätt att hitta genom logisk felsökning, om man hade kopplat in en manometer och hållit koll på matartrycket under körning.

Tänk på att motorns bränslebehov är mycket mindre då den går obelastad på fullt varv, än då den går med belastning - även om varvtalet i det senare fallet är lägre!
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

bostreem

#3 » 16:51:07, 03-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag håller på med en schäffer d3-1200 från -02 och det är samma konstruktör på dom maskinerna. Men den du har är en nyare version.
Men jag höll på med service och de fanns ett silfilter i hydraulik tanken kontrollera om de finns ett där eller kan de vara silen i tanken som är full med alger eller liknade. Så här såg min silfilter.

Bild
bostreem
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:15, 30-04-2011
Ort: Alingsås
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Åkerman H5 -92 nr10
Scania 143H 450 V8 -96 (såld)
Åkerman EC 130 -94 (såld)
Volvo ECR88 -06 (såld)
Åkerman H7nc -91 (såld)


Återgå till Dumprar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se