Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerDumprar

Minidumper med kubota motor

32 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera dumprar här

macce92 (trådstartaren)

#31 » 17:40:10, 04-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för alla tips och råd återigen! :buga: Nu har jag varit ute och haft den igång länge och väl.

Röken minskade något men upptäckte även nu att den ventilera rätt duktigt ur vevhuset, spottar även ut rätt "mycket" olja.. Men maskinen låter bra och känns stark ur :klia:

1 person gillar det här inlägget.
macce92
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:39:01, 28-02-2019
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor



Activity

#32 » 11:47:57, 08-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Har en likadan i samma skick. En fd hyrmaskin som inte uppfyllde säkerhetskraven men fyller sin uppgift för mig. Har nog kört närmare 100 mil med den på 10 år. Har dock inte haft problem att starta den , även om det är flera minusgrader. Det är kanske gammal diesel och att ringarna fastnat. Problemet nu är att wiren till "drift" spaken gick av och jag har slarvat bort pappren på den. Står det ngt namn på din maskin,. jag hittar inget på min och det blir knepigt att hitta reservdelar då. Ang motorn så finns det mycket läsning på google om den.
Activity
1 inlägg
 
Blev medlem: 21:52:44, 05-04-2020
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix 15


Återgå till Dumprar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se