Här har vi då akilleshälen och det som begränsar vad det går att lasta, någongång i tiden så har den varit 1 axlad, och man har gjort en arm i kraftigt plattjärn som sen är bultad på enkelaxeln, på bilden ser ni hur någon någongång har svetsat stöd längst ut, mina tankar runt förstärkningar ser ut såhär, svetsade stödet kapar jag bort, för vill inte ha punktbelastning som det är gjort nu, utan jag borrar ett lämpligt hål i 10mm plattjärn(kanske 110mm så att det hålet passar över
axel hubben, hålet måste vara större än hubben för att rymma ett plattjärn som smides till runt hålet så att detta plattjärn då har en god anliggningsyta, sen monterar jag en
fettnippel så att man kan smörja så att man får ner friktionen, vad tror ni om den lösningen?
Sen till boggiens swingarm, är ett rejält tilltaget plattjärn, så det tror jag håller bara fint?, därimot måste jag kapa bort överflödigt plattjärn på själva infästningen för hjulaxlarna och ställa upp gamla Esab Lag350 svetsen på max och få till rejäla svetsar så att det sitter ihop ordentligt..
även infästningen av plattjärnet till orginalaxeln som nu är gjort med 4x m12 bultar måste förstärkas, för det kommer inte hålla ihop
där är tanken att återigen borra ur ett plattjärn med samma grovlek som plattjärnet, ta denna cirkel och kapa den mitt itu, voilla så har jag 2 halvor som jag får svetsa fast på varsin sida av plattjärnsarmen, sen är tanken att borra 4 hål till så att det blir totalt 8x m12 skruvar.