Dags att damma av denna tråden lite. Igår fick jag nämligen mycket celebert besök av en deutzdoktor som gav dumpern en välbehövlig genomgång. Kan rem byttes, vetiler justerades och ställde även in insprutningspumpen. Fann lite andra saker som förbisetts och behövde uppmärksamhet. Justerade upp tomgången rätt så motorn inte står och rister på tomtgång, hittade ett ganska igengrott matapumpsfilter, så nu har den helt upphört med fasonerna att vänta en stund med att gå upp i varv när man trycker på gasen
Sen byttes
olja o filter, rengjorde kylflänsarna till kylaren. Upptäckte att ena motortassen nästan låg emot ramen på ena sidan=gummit slut efter dieselläckage. Det var svårt att få tag på ny gummitass men det funkade fint att tillverka en egen av ett gammalt uttjänt
däck och hålsågar.
Blev en liten skruvarbild med, svårt att komma ihåg å fota när man är mitt upp i det.
Har annars haft rätt bra nytta av dumpern, inte jätteofta men väldigt bra ibland när det är trångt och inte så långa sträckor.
Nu efter skruvning så går den kanonfint
Får tacka tusen för hjälpen till den medlem som förbaramde sig.