Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerDumprar

Jämförelse Volvo midjestyrda dumprar E-serien

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera dumprar här

Holger (trådstartaren)

#1 » 16:56:59, 30-10-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

En liten jämförelse ...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test



Honkenblues Andersson

#2 » 12:07:24, 15-05-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla glada dumper förare :driver: och även andra :grin: maskinister!

Jag skulle vilja ha en test på Volvo och Moxy. Eller om någon har haft äran att köra ihop med dessa maskiner och set skillnaden
Är i Norge och jobbar och har kört en del Moxy nu då och det är ju ingen rolig historia skall ni veta även att dom är från 2009 men... undrar nog ändå om Volvon hänger med i terrängen och skiten som dom här går fram i.
Volvo Swecon i Norge var där med en ny A40E fullfjädrat som den är på ett motorvägsbygge i Larvik och jag körde där för en firma som heter Hære A/S och är ett av dom största entreprenad firmorna där och det är bara Moxy och någon cat dumper som gäller.
Där var det ju ingen Moxy eller cat som hängde med i uppförsllut med rågade lass och inte när det gällde ojämnheter heller ju. Fanns ingen dålig lerig terren just där då så man fick inte kollat hur den skulle ta sig fram där då men den är ju helt underbar att köra mot alla andra dumprar man kört.
Har ju själv haft och kört Volvo dumper från 60 talet och sista jag hade var en A25C med HIAB flakväxlare med hiabkran. Den satte jag senare på ett lösflak.

Ha en bra dag på er och hoppas på något svar.
Honkenblues
Honkenblues Andersson
1 inlägg
 
Blev medlem: 11:33:20, 15-05-2010
Ort: Orust
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Är olika är i Norge men just nu är det komatsu 290


Återgå till Dumprar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se