Har ett problem med membran och packningar i hydrovac-cylindern.
Då vi inte hittar några nya gummidetaljer som klarar bromsvätskan kom ideen att köra bromsarna helt hydrauliska.
Handbroms är ej tillräckligt och stålen sliter så hårt på asfalt
Såhär tänkte jag mig att det skall byggas.
En tryckslang ned till en tryckbegränsningsventil och rikningsventil som är länkade till bromspedalen sedan till bromsrören via en T koppling, från rikningsventilen till tank (beroende på returtryck i vanliga systemet kan denna behöva gå dirrekt till tank trycklös)
När man trycker på bromspedalen aktiverars rikningsventilen, ju mer pedalen trycks ned ökas flödet och bromsen.
När man släpper pedalen går oljan från bromscylindrarna till tank tack vare fjädrarna i bromsbackarna.
För att få bromsmöjlighet vid motorstopp kan en backventil och acctank monteras innan rikningsventilen.
Nu till min stora fråga hur högt tryck klarar bromscylindrarna och har jag några tankefel?
Samma system finns på vhk115 å andra gamla grejor
Är det eller