Vi har gallerstål till det mesta men framförallt till vanliga plogsvängar med hyveln, då vi inte får använda slätstål för någon byråkrat som anser det blir för halkigt efter dom (Hmm, ingen som reagerar på slätstålet på sidovingen)
Isrivning okej, speciellt där det sticker upp mycket brunnslock och dyligt, annars så föredrar jag vanliga isrivarstål vid just isrivning, då dessa går mycket lättare, men samtidigt är mer spröda än galllerstål, varav tänder går av.
Väldigt populärt också att hjullastarna skär hål i vanliga snöskopans slitstål och bultar fast nätstål undertill, river ganska bra.
Upptäckte Antons inlägg, stålets tjocklek är ofta en avvägningsfråga på en väghyvel. Det är märkbart tyngre att ta sig ner genom snö och islager med tjocka stål, samtidigt så vill man inte hålla på och slå om stål som gått sönder hela tiden. Så kör man oftast på samma vägar/ gator hittar man sina olika favoriter.